El cap de llista d’ICV-EUiA a les eleccions generals, Joan Herrera, ha assegurat avui durant una visita a l’empresa Alstom de Santa Perpètua de Mogoda que Catalunya “pot i ha d’aspirar a convertir-se en un gran pol europeu de la indústria ferroviària”. Segons Herrera, “aquesta és una opció més realista que un hipotètic centre de la indústria aeronàutica”.
Herrera, que ha estat acompanyat pel candidat d’Izquierda Unida, Gaspar Llamazares, s’ha reunit amb el comitè d’empresa i amb la direcció d’Alstom, per posteriorment visitar els tallers on es construeixen els combois. El candidat ecosocialista ha posat Alstom com a exemple d’empresa capdavantera en el sector ferroviari i també com a exemple d’empresa que compleix amb la formació i la salut dels seus 1.200 treballadors.
“El sector ferroviari representa avui un sector estratègic per al futur de Catalunya i és una oportunitat per contribuir a un nou model productiu i de mobilitat sostenible”, ha afirmat Herrera, que ha subratllat que el sector ferroviari “reuneix un alt nivell d’inversió en tecnologia i innovació i una elevada qualificació dels recursos humans a més de ser un model no lligat al petroli”.
Si Zapatero arriba en AVE...
D’altra banda, Herrera s’ha mostrat crític amb la moció rebutjada avui all Parlament en relació amb túnel de l’AVE per Barcelona –“continuem desenfocant els problemes per electoralisme quan el problema és que no s’ha actualitzat la xarxa de Rodalies”, ha assegurat- i ha censurat que Zapatero vulgui venir en AVE en plena precampanya: “Convido Zapatero que quan arribi a Sants amb l’AVE pugi amb mi en Rodalies fins a Manlleu, on es triguen 2 hores a arribar des de Barcelona tot i estar 10 vegades més a prop que Madrid”. Herrera ha subratllat que li explicaria a Zapatero “com funciona de malament Rodalies a Catalunya després d’haver assaborit les excel.lències de l’AVE”.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada