El cap de llista d’ICV-EUiA a les eleccions generals, Joan Herrera, ha retret avui a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que en aquesta legislatura “s’hagi obsessionat per l’AVE mentre que ha abandonat totalment Rodalies a Catalunya”. En un acte a l’estació de tren de Badalona, acompanyat per persones amb discapacitat, Herrera ha criticat que en contrast amb aquesta obsessió a més dels problemes de retard i cancel.lacions RENFE no ha acabat amb les barreres arquitectòniques i fins i tot entre el 2004 i el 2006, ha denunciat, RENFE “no sols no ha complert sinó que ha disminuït el número de viatges accessibles en un 6%”.
En aquesta context, Herrera s’ha compromès a acabar amb les barreres arquitectòniques ja que “si el transport no és accessible tampoc no és sostenible”. “La lliure circulació és un dret civil que avui és negat a les persones amb mobilitat reduïda”, ha subratllat Herrera, que ha afegit que “l’autonomia personal és un dret humà”.
Herrera ha denunciat que RENFE “avui continua sense cap pla per aconseguir la plena accessibilitat, mostrant una clara falta de voluntat per acabar amb la discriminació que pateixen les persones amb diversitat funcional”. En aquest sentit, Herrera ha recordat que en els pressupostos del 2007 es va aprovar una esmena d’ICV per destinar 330.000 euros a l’adaptabilitat de l’estació de RENFE de Badalona, que no s’ha arribat a ejecutar. En els pressupostos 2008 ICV va tornar a presentar l’esmena però aquesta vegada el Govern espanyol l’ha rebutjada.
El candidat ecosocialista ha criticat que en aquest tema els diferents governs han manifestat una clara manca de voluntat política: “Si l’horitzó inicial per a l’accessibilitat plena era l’any 1992, no sols no se n’ha exigit el compliment sinó que s’ha traslladat aquest horitzó a l’any 2020. Quans anys més hauran d’esperar les persones amb discapacitat per poder exercir els seus drets? La lliure circulació no és un luxe, és un dret civil avui encara vulnerat”, ha subratllat.
Segons dades aportades per Herrera en l’acte d’aquest matí a Badalona, procedents del Foro de Vida Independiente, només el 37% dels viatges de RENFE són accessibles i la llei vigent (la LIONDAU (2003) ha tornat a postergar l'exercici efectiu dels drets civils de les persones amb mobilitat reduïda fins al 2020.
Herrera ha demanat que el traspàs de Rodalies hauria d’anar acompanyat de la garantia d’inversions i mesures per adaptar les estacions i els trens. “A nosaltres ens rebel.len les injustícies: el que necessitem és menys xecs i molta més sensiblitat”, ha censurat Herrera en referència a la política seguida per la ministra Álvarez “de privilegiar el transport de la minoria per sobre del tren de la majoria, el que utilitza cada dia el 97% dels ciutadans”.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada