El candidat a les eleccions generals, Joan Herrera, ha explicat avui en roda de premsa una proposta de Pla Ferroviari que inclou mesures per millorar i modernitzar la xarxa de rodalies i regionals de tot Catalunya els propers 6 anys. Per això, ha explicat Herrera, cal destinar 7095 milions d’euros fins el 2014, xifra que representa el 21.4% de les inversions previstes a l’addicional 3ª de l’Estatut, el mateix que el cost de l’AVE Barcelona-Madrid.
Entre les actuacions previstes al Pla, Herrera ha destacat que “inclou actuacions concretes i factibles a curt i mig termini, aprofitant els recursos ja existents, sense esperar obres interminables”. Així, s’arribarien a un total de 16 línies de rodalies que suposen 400 nous quilòmetres, 100 quilòmetres desdoblats i 60 quilòmetres quadruplicats.
Per Herrera “és una proposta eficaç per millorar la mobilitat de tota Catalunya, no només de l’àrea metropolitana.” “Volem que cap comarca de més de 50.000 habitants es quedi sense estació ferroviària a menys d’un quilòmetre de la ciutat més poblada ni que cap municipi de més 30.000 habitants estigui sense estació ferroviària o tren tramvia”, ha afegit.
De la mateixa manera, el diputat ecosocialista al Congrés ha explicat que el Pla, que fa seves les propostes de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (APTP), “garanteix més freqüència de pas, més velocitat comercial, menys temps de trajecte amb la qual cosa tothom té el seu tren: permet molts més tipus de desplaçaments al llarg de tot Catalunya amb només un o dos transbordaments”.
“És una proposta que permetria millorar els problemes de mobilitat existents Ca Catalunya amb un cost raonable i amb un temps prudencial que finalitzaria el 2014”, ha remarcat Herrera. “A diferència de l’alta velocitat que només beneficia uns quants, amb la nostra proposta es millora el tren de la majoria”, ha destacat.
En aquest sentit, Herrera ha advertit al President del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, que ICV no el recolzarà en la propera legislatura si no fa una aposta decidida pel tren convencional i abandona l’obsessió per les grans infraestructures com l’AVE. “A veure quan PSOE, PP i CiU entenen d’una vegada per totes que l’alta velocitat no és el que necessita Catalunya per solucionar els problemes de mobilitat”, ha dit el diputat ecosocialista.
Pel que fa a les propostes per l’àrea metropolitana, el diputat d’ICV-EUia al Parlament, Salvador Milà ha explicat que la proposta d’ICV és allargar la C1 que va de l'Hospitalet a Blanes, fins a Castelldefels i Lloret de Mar. De la mateixa manera, Milà ha detallat que el pla aposta perquè Granollers i Mataró estiguin connectades directament, així com que la C2 es prolongui entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona.
“La C3 s’hauria d’allargar-la fins a Torelló a més de crear una nova línia circular, la C5, entre Martorell, Terrassa, Sabadell i Barcelona, a partir de la construcció de la nova línia entre Martorell i Viladecavalls”, ha puntualitzat Milà. Així mateix, encara hi hauria una nova línia la C6 entre Vilanova, Vilafranca, Martorell, Granollers i Mataró, i una tercera circular entre Rubí, Sant Cugat, Barcelona i Cornellà Centre.
Per la seva banda, el diputat per Tarragona, Daniel Pi, ha explicat que per la resta de Catalunya, ICV proposa noves línies bàsicament a les províncies de Tarragona i Girona, així com reforçar els serveis Intercity i Catalunya Exprés per formar un veritable sistema ferroviari en xarxa. “D’aquesta manera es posa remei a l’absurditat que algunes àrees de Catalunya no tinguin servei de rodalies”, ha remarcat.
Pi també ha explicat que ICV reclama l'adquisició de dos-cents nous trens per fer operativa la proposta, “que ara han d’assumir també la resta de partits polítics.” “El pla que proposa ICV és molt semblant al que hi ha actualment a Holanda, on no hi ha alta velocitat sinó trens convencionals decents que funcionen degudament i que arriben al conjunt del territori. És el que demanem”, ha finalitzat Pi.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada