
De la mateixa manera, Herrera també ha exigit al govern de l’Estat “la gratuïtat tant dels bitllets de les línies tallades així com de les línies que es veuen afectades per aquests talls”. “No pot ser que després dels retards la gent hagi de fer més cua perquè se’ls retornin els diners”, ha afegit.
En la roda de premsa, Herrera ha presentat la resolució aprovada per la secretaria política en relació a la situació de les rodalies a Catalunya. Així, el text aprovat denuncia la tallada precipitada de la circulació així com les incidències casi diàries dels serveis ferroviaris que han interromput o retardat els serveis de rodalies en totes les xarxes a l’entorn de Barcelona.
Per això, la resolució també reclama una auditoria independent que analitzi el projecte de les obres del tren d’alta velocitat i la seva gestió, que es doti dels trams afectats d’un servei alternatiu, que el servei públic d’autobusos sigui totalment gratuït durant totes les hores del dia i s’incrementin i es concretin els recursos i s’accelerin les obres de millora general de les infraestructures.
“Exigim al Ministeri de Foment que doni les ordres oportunes per tal que es retardin les obres de l’AVE el temps necessari per la millor i més ràpida execució de les obres de restabliment del tràfic ferroviari de RENFE i FGC amb seguretat i ediciència”, ha sentenciat Herrera.
En aquest sentit, Herrera ha reiterat la petició de cessament de la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez i ha avançat que el grup d’IU-ICV ja ha demanat la compareixença del President del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, en un ple monogràfic per tractar demanaran un ple monogràfic sobre la situació de RENFE a Catalunya.
ESMENA A LA TOTALITAT DELS PGE
Per altra banda, Herrera també ha avançat que si no es produeixen els canvis necessaris als Pressupostos Generals de l’Estat, “dimecres que ve sotmetrem a votació la nostra esmena a la totalitat”. Herrera ha recordat que les tres condicions per donar recolzament als PGE presentats per l’executiu cal que “siguin més socials, mediambientals i s’inverteixi més en rodalies a Catalunya”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada