Per això, ha explicat Herrera, cal destinar 7095 milions d’euros fins el 2014, xifra que representa el 21.4% de les inversions previstes a l’addicional 3ª de l’Estatut, el mateix que el cost de l’AVE Barcelona-Madrid.
Entre les actuacions previstes al Pla, Herrera ha destacat que “inclou actuacions concretes i factibles a curt i mig termini, aprofitant els recursos ja existents, sense esperar obres interminables”. Així, s’arribarien a un total de 16 línies de rodalies que suposen 400 nous quilòmetres, 100 quilòmetres desdoblats i 60 quilòmetres quadruplicats.
Per Herrera “és una proposta eficaç per millorar la mobilitat de tota Catalunya, no només de l’àrea metropolitana.” “Volem que cap comarca de més de 50.000 habitants es quedi sense estació ferroviària a menys d’un quilòmetre de la ciutat més poblada ni que cap municipi de més 30.000 habitants estigui sense estació ferroviària o tren tramvia”, ha afegit.
De la mateixa manera, el diputat ecosocialista al Congrés ha explicat que el Pla, que fa seves les propostes de l’Associació per a
“És una proposta que permetria millorar els problemes de mobilitat existents Ca Catalunya amb un cost raonable i amb un temps prudencial que finalitzaria el
En aquest sentit, Herrera ha advertit al President del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, que ICV no el recolzarà en la propera legislatura si no fa una aposta decidida pel tren convencional i abandona l’obsessió per les grans infraestructures com l’AVE. “A veure quan PSOE, PP i CiU entenen d’una vegada per totes que l’alta velocitat no és el que necessita Catalunya per solucionar els problemes de mobilitat”, ha dit el diputat ecosocialista.
Lluís Suñé ha insistit en el fet que “el Camp de Tarragona arrossega dèficits en tots els àmbits i, en aquest del ferrocarril, tant el PSOE com el PP han exepressat prioritats idèntiques per a l’alta velocitat. És per això que nosaltres exigim polítiques d’esquerres que millorin la vida de les persones als nostres teritoris.
Pel que fa a les propostes de connexió amb l’àrea metropolitana, el diputat d’ICV-EUia al Parlament, Daniel Pi, ha explicat que la proposta d’ICV, entre d’altres, és allargar
divendres, 18 de gener del 2008
Es presenta a Tarragona el Pla Ferroviari 2014
El cap de llista d’ICV-EuiA per Barcelona, Joan Herrera, Lluís Suñé, cap de llista per Tarragona, i Daniel Pi, diputat al Parlament, ha explicat avui en roda de premsa una proposta de Pla Ferroviari que inclou mesures per millorar i modernitzar la xarxa de rodalies i regionals de tot Catalunya els propers 6 anys.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada