dimecres, 16 de gener del 2008

Joan Herrera comença una gira arreu de Catalunya per presentar el Pla Ferroviari Catalunya 2014

El candidat a les eleccions generals per ICV-EUiA, Joan Herrera, ha començat avui a Lleida una gira que el portarà a les tres capitals catalanes i a les diferents vagueries per explicar el Pla Ferroviari 2014 que ha elaborat la formació ecosocialista assumint les propostes de l’Associació per la Promoció del Transport Púbic (PTP). En una roda de premsa que ha tingut lloc a la seu d’ICV a Lleida, Herrera ha presentat una proposta de Pla Ferroviari que inclou mesures per millorar i modernitzar la xarxa de rodalies, regionals i intercitys de tot Catalunya els propers 6 anys.

Per això Herrera ha explicat que cal destinar 7.095 milions d’euros fins el 2014, xifra que representa el 21.4% de les inversions previstes a l’addicional 3ª de l’Estatut, el mateix que el cost de l’AVE Barcelona-Madrid. Pel candidat ecosocialista, “és una proposta eficaç per millorar la mobilitat de tota Catalunya, no només de l’àrea metropolitana.” “Volem que cap comarca de més de 50.000 habitants es quedi sense estació ferroviària a menys d’un quilòmetre de la ciutat més poblada ni que cap municipi de més 30.000 habitants estigui sense estació ferroviària o tren tramvia”, ha afegit.

Pel que fa a la demarcació de Lleida, Herrera ha explicat que el cost que aniria destinat a millorar, reforçar i crear noves línies seria de 285 M€, l’equivalent al 4% del pressupost total. Així mateix, el candidat de ecosocialista ha destacat que en el Pla es proposa la creació de 3 línies de rodalies, una de Catalunya Exprés i una de tren Intercity que aprofita alguns trams construïts per l’Alta Velocitat que ja ha arribat a Lleida. Algunes d’aquestes línies són el reforç de la línia C13 entre Lleida i les Borges Blanques per complementar la línia de Catalunya Exprés que va de Barcelona Estació de França fins a Lleida.

De la mateixa manera, una nova Línia, la C15, assumiria el tram del tren regional que connectaria Manresa amb Lleida amb increments de servei i perllongament fins a Almacelles sobre la infraestructura actual. Per altra banda, una tercera línia de rodalies la C14, que uniria Lleia i Igualada en 53 minuts.

Les propostes incloses en el Pla Ferroviari per Catalunya amb horitzó 2014 es presentaran demà al matí a Tarragona i a la tarda a Tortosa a la tarda. La setmana vinent el candidat ecosocialista farà el mateix amb les propostes ferroviàries a la demarcació gironina.