diumenge, 13 de gener del 2008

ICV considera un menyspreu als ciutadans de Catalunya l’actitud del govern de l’Estat Espanyol sobre el traspàs de rodalies i regionals

El candidat ecosocialista a les generals per Lleida, Josep Antoni Moreno, considera que amb aquesta cínica actitud del Govern del PSOE, “les comarques lleidatanes continuaran patint la falta d’inversions en unes línies ferroviàries cada vegada més deteriorades, amb una greu manca de capacitat, freqüència i servei”.

Moreno ha denunciat que amb aquest nou incompliment el PSOE posa de relleu la seva falta de sensibilitat per corregir la descapitalització de RENFE en Rodalies i Regionals, doncs “el servei que es presta actualment és deficient, sobretot perque pràcticament no s’han fet inversions en la seva millora”.

En aquest sentit, Josep Antoni Moreno ha denunciat que la manca de serveis d’algunes estacions, sobretot de la línia Lleida-Valls-St. Vicenç de Calders-Barcelona, del servei de la línia Lleida-Manresa, així com de la capacitat de la línia Lleida-Valls-Tarragona, “fa més necessari que mai la força catalanista i d’esquerres, que representa ICV, que garanteix l’exigència del desplegament de l’Estatut perquè es facin efectives transferències cabdals per Catalunya i Lleida com és la gestió de les Rodalies i els Regionals de RENFE, per donar el màxim impuls al transport públic ferroviari “que ens permeti donar un major servei a la ciutadania de manera que puguem aconseguir vertebrar el nostre territori i lluitar, a la vegada, contra el canvi climàtic, els accidents, la contaminació i la congestió viària dels nostres pobles i ciutats”, ha dit el candidat ecosocialista.

En aquest sentit, ICV fa seves les demandes de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) i defensa que cap comarca amb més de 5.000 habitants es quedi sense estació ferroviària a menys d’un quilòmetre de la ciutat més poblada.

Josep Antoni Moreno ha recordat que “fa molt de temps que ICV defensa que un país realment modern ha de disposar d’un bon servei de xarxa de Rodalies i Regionals”, el transport de la majoria, que per si mateixes transporten més de 133 milions de viatgers cada any front a uns pocs milions a l’alta velocitat. Així, entre les estacions AVE de Lleida i Camp de Tarragona, només es transporten poc més d’1 milió de viatgers anuals. En canvi, en els darrers anys, l’AVE ha rebut el 97% de la inversió ferroviària mentre que el tren convencional només ha rebut el 3%.

Finalment, Josep Antoni Moreno, s’ha congratulat de la fermesa demostrada pel Govern de la Generalitat en la negociació de la Comissió Bilateral i ha dit que “sense el compromís de les inversions i el finançament necessaris no és possible acceptar cap acord al respecte, doncs la situació en que ens trobem requereix d’un pla de xoc de millora integral dels serveis de Rodalies i Regionals a tota Catalunya amb nous trens, l’ampliació de freqüència de pas, i el manteniment.