dimecres, 9 de gener del 2008

Joan Herrera reclama al Govern central que assumeixi el 'Pla Ferroviari Catalunya 2014' que ICV ha elaborat

El portaveu d’ICV en el Congrés dels Diputats, Joan Herrera, ha lamentat que la Diputació Permanent hagi votat aquesta tarda en contra (amb els vots de PSOE i PNB) de la sol•licitud del seu grup perquè la ministra Magdalena Àlvarez expliqués el perquè dels últims incidents de RENFE a Catalunya aquest començament d’any. Durant la seva intervenció aquesta tarda durant la reunió de la Diputació Permanent Herrera ha reclamat al Govern i més concretament al ministeri que dirigeix Magdalena Àlvarez que assumeixi el “pla ferroviari Catalunya 2014”, que ha elaborat a Catalunya ICV en col•laboració amb l'Associació per a la Promoció del Transport Públic de Catalunya pel qual desapareixeria el concepte de rodalies Barcelona substituït pel proximitats Catalunya. Un conjunt de 16 línies (10 més que ara) que es repartirien entre l'àrea metropolitana de Barcelona, Camp de Tarragona, comarques de Girona, Ponent (Lleida) i comarques centrals.

Aquest pla ferroviari representaria el 21,4% de les inversions previstes en l'addicional 3ª del Estatut (el mateix cost que la construcció de l'AVE entre Madrid i Barcelona) en 7 anys i suposaria una inversió global de 7.095 milions d'euros. Herrera ha demanat al Govern que es comprometi amb aquest pla i ha tornat a criticar a la ministra Àlvarez per seguir “prioritzant l’AVE per davant del tren convencional perquè tots els esforços estan per fer arribar l'AVE a Barcelona abans de la campanya electoral”. “Perquè el que passa a Barcelona no és fruit d'una maledicció bíblica, ni el problema està que les catenàries hagin agafat mania als usuaris. Hi ha un problema històric de falta d'inversió, sumat a una absoluta obsessió pel tren d’Alta Velocitat i una gran despreocupació pel tren convencional”, ha criticat el diputat ecosocialista. “Se'ns va dir que després dels esvorancs de Bellvitge el primer serien els usuaris de rodalies, i en canvi ens anuncien que les obres de l'AVE van a tota pastilla, i que l'AVE arribarà a Barcelona abans de les eleccions”, ha recordat Herrera.