dilluns, 7 de gener del 2008

Joan Herrera exigeix a Zapatero que treballi pel restabliment de Rodalies al 100%

El portaveu d’ICV en el Congrés dels Diputats, Joan Herrera, ha exigit avui al President del Govern central, Rodríguez Zapatero, que treballi pel “restabliment al 100% del servei de rodalies”. Herrera ha fet aquestes declaracions després que ahir Zapatero anunciés, en la celebració de la Pasqua Militar, l’arribada de l’alta velocitat a Barcelona abans de les eleccions del 9 de març. El candidat ecosocialista a les generals ha qualificat aquest anunci de “despropòsit” al temps que “portem pocs dies del 2008 i gairebé tenim tants dies de bon funcionament de rodalies com d’avaries”. I és que per Herrera “Zapatero segueix obsessionat amb l’arribada de l’AVE”.

En aquest sentit el líder ecosocialista ha emplaçat a la resta de grups del Congrés dels Diputats, a votar favorablement a la petició de compareixença de la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que ICV demanarà demà a la Diputació Permanent de la cambra espanyola. “Volem que Magdalena Álvarez doni explicacions de perquè les rodalies no van bé i perquè segueixen obsessionats amb l’AVE”. Herrera ha explicat que demà posaran a sobre la taula de la Ministra el Pla Ferroviari que ICV va presentar la darrera setmana del 2007 amb un increment de línies de Rodalies per Barcelona i amb una xarxa de ferrocarril convencional per tot Catalunya.

ZAPATERO VA PROMETRE EL TRASPÀS DE RODALIES
La mateixa setmana que està previst es celebri la darrera reunió de la Comissió Bilateral d’aquesta legislatura Herrera ha exigit també a Zapatero que compleixi amb la promesa del traspàs de Rodalies a la Generalitat. “D’avui fins el dia 10 que Zapatero compleixi la seva promesa” ha dit Herrera que no s’ha mostrat optimista amb la reunió del pròxim dijous “malgrat que el Govern de la Generalitat ha fet tot l’esforç per fer aquest traspàs efectiu i no així el Govern central”. Herrera ha recordat que el traspàs de les Rodalies ha de venir acompanyat de condicions com per exemple una forta inversió en la xarxa ferroviària.