El diputat per ICV-EUiA al Parlament de Catalunya, Salvador Milà, ha demanat avui a tots els grups parlamentaris de la cambra catalana i al Govern de la Generalitat que prioritzi un nou model d’infraestructures que posi per davant les “obres de la majoria”. Per Milà, les obres de l’AVE a Barcelona i el consegüent tall de dos línies de Rodalies “posa en crisis una manera d’entendre les necessitats de Catalunya en matèria d’infraestructures que ha optat per posar per davant les grans inversions en carreteres i autovies alhora d’abordar les mancances de mobilitat acumulades durant molts anys”.
El diputat ecosocialista ha advertit que el caos ferroviari que està vivint la comarca del Baix Llobregat “s’hagués pogut evitar si des del primer moment, molts mesos abans, i a la vista dels problemes d’estabilitat del terreny i d’afectacions sobre les vies convencionals, ADIF i el Ministeri de Foment haguessin optat per suspendre les obres d’accés de l’AVE en la zona d’Hospitalet i l’Estació de Sants i s’haguessin concentrat tots els recursos tècnics, humans i econòmics en reforçar les línies de RENFE i en millorar-ne la seguretat i després s’haguessin continuat les obres de l’AVE com ara s’ha hagut de fer”.
En aquest sentit Milà ha fet un recordatori de totes les iniciatives parlamentàries que ICV ha fet en el Congrés dels Diputats demanant un pla de xoc per invertir en rodalies i en el perill que Joan Herrera va advertir en vàries ocasions a la Ministra de Foment de fer entrar el Tren d’Alta Velocitat sense haver reforçat abans el servei de Rodalies. Milà ha recordat que ICV va demanar l’any 2004 un pla de xoc al Ministeri i que quasi tres anys després encara no se’n sap res del seu resultat.
Així mateix el diputat ecosocialista encarregat dels temes sobre infraestructures ha fet corresponsable de la situació que viuen en aquests moments els usuaris de Rodalies als dirigents de CiU i a la seva acció de Govern quan tenien responsabilitats en el Govern de la Generalitat. Milà ha recordat que “entre 1990 i 2003 des de l’administració de l’Estat i amb el consentiment dels anteriors Governs de la Generalitat i des de Catalunya mateix no es va invertir el necessari en noves vies de tren, ni en nou material rodant, ni en el manteniment de les línies regionals i de rodalies, ni en transport públic en genera, ni tant sols es van redactar proyectes que ens permetessin ara iniciar tot el seguit d’obres ferroviàries imprescindibles en les que poder esmerçar amb celeritat i eficacia els recursos que rebrem a partir del compliment del nou Estatut de Catalunya”. Una tasca que si ha començat ha fet aquest Govern actual, ha advertit Milà.
Precisament per “recuperar la confiança i per fer creïble l’acció de govern i l’acció política” per Milà cal “canviar de polítiques i que els responsables de han resultat estrepitosament equivocades assumeixin les seves responsabilitats”, en referència a la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez i en la votació que farà el Parlament de Catalunya el pròxim divendres d’una Proposta de Resolució presentada per ICV i ERC en la que es demana la destitució de la responsable d’aquesta cartera en el Govern de l’Estat.
El diputat ecosocialista ha advertit que el caos ferroviari que està vivint la comarca del Baix Llobregat “s’hagués pogut evitar si des del primer moment, molts mesos abans, i a la vista dels problemes d’estabilitat del terreny i d’afectacions sobre les vies convencionals, ADIF i el Ministeri de Foment haguessin optat per suspendre les obres d’accés de l’AVE en la zona d’Hospitalet i l’Estació de Sants i s’haguessin concentrat tots els recursos tècnics, humans i econòmics en reforçar les línies de RENFE i en millorar-ne la seguretat i després s’haguessin continuat les obres de l’AVE com ara s’ha hagut de fer”.
En aquest sentit Milà ha fet un recordatori de totes les iniciatives parlamentàries que ICV ha fet en el Congrés dels Diputats demanant un pla de xoc per invertir en rodalies i en el perill que Joan Herrera va advertir en vàries ocasions a la Ministra de Foment de fer entrar el Tren d’Alta Velocitat sense haver reforçat abans el servei de Rodalies. Milà ha recordat que ICV va demanar l’any 2004 un pla de xoc al Ministeri i que quasi tres anys després encara no se’n sap res del seu resultat.
Així mateix el diputat ecosocialista encarregat dels temes sobre infraestructures ha fet corresponsable de la situació que viuen en aquests moments els usuaris de Rodalies als dirigents de CiU i a la seva acció de Govern quan tenien responsabilitats en el Govern de la Generalitat. Milà ha recordat que “entre 1990 i 2003 des de l’administració de l’Estat i amb el consentiment dels anteriors Governs de la Generalitat i des de Catalunya mateix no es va invertir el necessari en noves vies de tren, ni en nou material rodant, ni en el manteniment de les línies regionals i de rodalies, ni en transport públic en genera, ni tant sols es van redactar proyectes que ens permetessin ara iniciar tot el seguit d’obres ferroviàries imprescindibles en les que poder esmerçar amb celeritat i eficacia els recursos que rebrem a partir del compliment del nou Estatut de Catalunya”. Una tasca que si ha començat ha fet aquest Govern actual, ha advertit Milà.
Precisament per “recuperar la confiança i per fer creïble l’acció de govern i l’acció política” per Milà cal “canviar de polítiques i que els responsables de han resultat estrepitosament equivocades assumeixin les seves responsabilitats”, en referència a la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez i en la votació que farà el Parlament de Catalunya el pròxim divendres d’una Proposta de Resolució presentada per ICV i ERC en la que es demana la destitució de la responsable d’aquesta cartera en el Govern de l’Estat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada