divendres, 23 de novembre del 2007

Joan Herrera emplaça al PSC a donar suport a la moció que demana el cessament de la ministra de Foment

El portaveu d’IU-ICV al Congrés, Joan Herrera, ha emplaçat avui al PSC a donar suport a la moció que es votarà dimarts vinent al Congrés dels Diputats que demana un canvi de prioritats en el Ministeri de Foment a favor de Rodalies i el cessament de la titular de Foment, Magdalena Álvarez. “Si el que preocupava a Miquel Iceta era que a una administració demanés el cessament d’un càrrec quan no li pertoca, ara es produirà l’escenari adequat. Per tant, li demanem al PSC coherència i responsabilitat”, ha afegit.

En aquest sentit, Herrera ha dit que “no hi ha res més important per Catalunya que un canvi de model que priortizi rodalies per davant de l’AVE i això passa pel cessament de la Ministra”. Així, el portaveu d’IU-ICV també espera el suport dels grups que van recolzar la moció al Parlament de Catalunya i també que “CiU convenci als seus socis nacionalistes perquè també hi votin a favor”. Herrera també ha volgut destacar “la importància que el Congrés es posicioni sobre un tema tan important com la precària situació de rodalies a Barcelona”.

Herrera ha explicat que en la moció s’insta a adoptar totes les mesures tècniques i econòmiques necessàries per al ràpid, complet i definitiu restabliment dels serveis ferroviaris convencionals d'accés sud de Barcelona, tant de rodalies com regionals i de mitjà i llarg recorregut, així com els ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb plena garantia de seguretat i d'eficiència, prioritzant aquests treballs a la continuació dels treballs d'arribada de l'AVE a l'Estació de Sants de Barcelona.

De la mateixa manera, també exigeix implementar un pla de xoc per a la millora integral dels serveis de rodalia i regionals a Catalunya, tant a Barcelona com en les altres demarcacions territorials, especialment en les comarques veïnes del Vallès i de l'entorn de Girona, que s'han de veure afectades per la continuació de les obres de l'AVE en la seva aproximació a la frontera francesa. El pla de xoc ha de comprendre tant la millora integral de les infraestructures de vies, les ampliacions i interconnexions necessàries per a ampliar els serveis possibles a curt termini, així com les senyalitzacions, nous trens, millors freqüències i l'atenció al públic, tot això abans de contractar nous trams d'obres de l'AVE al seu pas per la ciutat de Barcelona i en la seva sortida cap a Girona.

Finalment, durant la roda de premsa Herrera també ha volgut fer referència a l’actitud de Magdalena Álvarez durant la interpel•lació al Congrés dels Diputats. Segons el diputat ecosocialista “la ministra pitjor valorada segons l’enquesta del CIS va recórrer a com es pronuncia una frase feta per no parlar en cap moment dels gravíssims problemes del servei ferroviari a Catalunya”. “Es va embolcallar en la bandera per situar el conflicte entre Andalusia i Catalunya però el problema és de model”, ha puntualitzat.