El portaveu d’IU-ICV al Congrés, Joan Herrera, ha emplaçat avui al PSC a donar suport a la moció que es votarà dimarts vinent al Congrés dels Diputats que demana un canvi de prioritats en el Ministeri de Foment a favor de Rodalies i el cessament de la titular de Foment, Magdalena Álvarez. “Si el que preocupava a Miquel Iceta era que a una administració demanés el cessament d’un càrrec quan no li pertoca, ara es produirà l’escenari adequat. Per tant, li demanem al PSC coherència i responsabilitat”, ha afegit.
En aquest sentit, Herrera ha dit que “no hi ha res més important per Catalunya que un canvi de model que priortizi rodalies per davant de l’AVE i això passa pel cessament de la Ministra”. Així, el portaveu d’IU-ICV també espera el suport dels grups que van recolzar la moció al Parlament de Catalunya i també que “CiU convenci als seus socis nacionalistes perquè també hi votin a favor”. Herrera també ha volgut destacar “la importància que el Congrés es posicioni sobre un tema tan important com la precària situació de rodalies a Barcelona”.
Herrera ha explicat que en la moció s’insta a adoptar totes les mesures tècniques i econòmiques necessàries per al ràpid, complet i definitiu restabliment dels serveis ferroviaris convencionals d'accés sud de Barcelona, tant de rodalies com regionals i de mitjà i llarg recorregut, així com els ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb plena garantia de seguretat i d'eficiència, prioritzant aquests treballs a la continuació dels treballs d'arribada de l'AVE a l'Estació de Sants de Barcelona.
De la mateixa manera, també exigeix implementar un pla de xoc per a la millora integral dels serveis de rodalia i regionals a Catalunya, tant a Barcelona com en les altres demarcacions territorials, especialment en les comarques veïnes del Vallès i de l'entorn de Girona, que s'han de veure afectades per la continuació de les obres de l'AVE en la seva aproximació a la frontera francesa. El pla de xoc ha de comprendre tant la millora integral de les infraestructures de vies, les ampliacions i interconnexions necessàries per a ampliar els serveis possibles a curt termini, així com les senyalitzacions, nous trens, millors freqüències i l'atenció al públic, tot això abans de contractar nous trams d'obres de l'AVE al seu pas per la ciutat de Barcelona i en la seva sortida cap a Girona.
Finalment, durant la roda de premsa Herrera també ha volgut fer referència a l’actitud de Magdalena Álvarez durant la interpel•lació al Congrés dels Diputats. Segons el diputat ecosocialista “la ministra pitjor valorada segons l’enquesta del CIS va recórrer a com es pronuncia una frase feta per no parlar en cap moment dels gravíssims problemes del servei ferroviari a Catalunya”. “Es va embolcallar en la bandera per situar el conflicte entre Andalusia i Catalunya però el problema és de model”, ha puntualitzat.
En aquest sentit, Herrera ha dit que “no hi ha res més important per Catalunya que un canvi de model que priortizi rodalies per davant de l’AVE i això passa pel cessament de la Ministra”. Així, el portaveu d’IU-ICV també espera el suport dels grups que van recolzar la moció al Parlament de Catalunya i també que “CiU convenci als seus socis nacionalistes perquè també hi votin a favor”. Herrera també ha volgut destacar “la importància que el Congrés es posicioni sobre un tema tan important com la precària situació de rodalies a Barcelona”.
Herrera ha explicat que en la moció s’insta a adoptar totes les mesures tècniques i econòmiques necessàries per al ràpid, complet i definitiu restabliment dels serveis ferroviaris convencionals d'accés sud de Barcelona, tant de rodalies com regionals i de mitjà i llarg recorregut, així com els ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb plena garantia de seguretat i d'eficiència, prioritzant aquests treballs a la continuació dels treballs d'arribada de l'AVE a l'Estació de Sants de Barcelona.
De la mateixa manera, també exigeix implementar un pla de xoc per a la millora integral dels serveis de rodalia i regionals a Catalunya, tant a Barcelona com en les altres demarcacions territorials, especialment en les comarques veïnes del Vallès i de l'entorn de Girona, que s'han de veure afectades per la continuació de les obres de l'AVE en la seva aproximació a la frontera francesa. El pla de xoc ha de comprendre tant la millora integral de les infraestructures de vies, les ampliacions i interconnexions necessàries per a ampliar els serveis possibles a curt termini, així com les senyalitzacions, nous trens, millors freqüències i l'atenció al públic, tot això abans de contractar nous trams d'obres de l'AVE al seu pas per la ciutat de Barcelona i en la seva sortida cap a Girona.
Finalment, durant la roda de premsa Herrera també ha volgut fer referència a l’actitud de Magdalena Álvarez durant la interpel•lació al Congrés dels Diputats. Segons el diputat ecosocialista “la ministra pitjor valorada segons l’enquesta del CIS va recórrer a com es pronuncia una frase feta per no parlar en cap moment dels gravíssims problemes del servei ferroviari a Catalunya”. “Es va embolcallar en la bandera per situar el conflicte entre Andalusia i Catalunya però el problema és de model”, ha puntualitzat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada